Nyckeln för att lösa lite mer kniviga synkroniseringsproblem är att reda ut vilka bildfiler som skapar trubbel.
Om det är data som inte lyckas synka upp till molnet från enheten du använder (uppsynkning), brukar det vara en enkel sak att filtrera fram filerna det handlar om.
Om det istället gäller data som redan finns ditt moln, men misslyckas att synka ned till enheten du sitter vid (nedsynkning), kan du behöva kolla i en diagnostiklogg.
Så skapar du en diagnostiklogg i Lightroom
Gå till programinställningarna via Redigera > Inställningar (Mac: Lightroom > Inställningar)
Välj Konto i vänsterspalten.
Håll ned Alt/Option på tangentbordet för att få fram ett antal dolda alternativ. Välj det översta alternativet – Diagnostiklogg (rekommenderas). Tryck sedan Generera logg.

När loggen är klar kan du öppna den direkt i webbläsaren. Annars kan du gå till din filhanteraren och öppna filen manuellt.
Så här läser du diagnostikloggen
Diagnostikloggen innehåller väldigt mycket information och kan se överväldigande ut. Men det är bara en sak du är intresserad av här, nämligen Syncing and Error Assets
Så klicka på Syncing and Error Assets i innehållsförteckningen eller scrolla ned tills du ser rubriken.

Skriv ner alla filnamn du kan se i tabellen. De är filer som av någon anledning inte kan synkas korrekt.
Leta upp problemfilerna i molnet
När du har filnamn på misstänkta problemfiler är nästa steg att leta upp dem i ditt moln. Hur ditt moln ser ut vid ett visst tillfälle kan du alltid se i webbvarianten av Lightroom:
Öppna din webbläsare och gå till lightroom.adobe.com. Logga in med ditt Adode ID.
Leta upp problemfilerna genom att söka på filnamnen du hittade i diagnostikloggen.
Om det inte är bilder du vill ha kvar kan du testa att radera dem direkt. I bästa fall får det din synkronisering att hoppa igång igen.
Du kan även testa att göra en liten förändring av bilderna, exempelvis dra pyttelite i ett bildbehandlingsreglage. Ibland är det allt som krävs för att avhjälpa felet.