I vilken fas finns problemet?
Synkronisering i Lightroom består av två huvudfaser – uppsynkning och nedsynkning.
En bra strategi när din synkronisering inte fungerar, är att först lokalisera i vilken fas problemet finns. Det ökar dina chanser att hitta rätt lösning.

Uppsynkning
Alla ändringar du gör på en viss enhet ska först synkas upp till ditt personliga Adobe-moln. Det gäller förstås nya bilder som du importerar, men även bildbehandling du gör, album du skapar, osv.
Nedsynkning
Alla ändringar som har synkats upp till ditt moln, ska sedan synkas ned till alla dina andra enheter där Lightroom finns installerat. När synkroniseringen är klar ska alla enheter visa samma sak.
Kolla om dina ändringar når molnet
För att kolla om uppsynkningen har fungerat behöver du undersöka om ändringarna har nått ditt moln.
Hur ditt moln ser ut vid en viss tidpunkt kan du alltid se genom att logga in på webb-varianten av Lightroom.
Så här gör du
Öppna din webbläsare och gå till lightroom.adobe.com. Logga in med ditt Adode ID.
Om ändringarna INTE syns i webb-varianten har du problem med uppsynkningen.
Om ändringarna syns i webb-varianten har du problem med nedsynkningen.
Gå vidare
Om du har problem med uppsynkningen – se om du kan filtrera fram filerna som krånglar.
Om du har problem med nedsynkningen – gör en diagnostiklogg för att hitta filerna som krånglar.
Använder du Lightroom och Lightroom Classic parallellt? I så fall kan felet ha sitt ursprung på Lightroom Classic-sidan.