Från kursen: Instagramma som proffsen

Vadå proffsigare Instagram?

Från kursen: Instagramma som proffsen

Den här kursen är för dig som vill börja använda Instagram mer medvetet och nå ut till folk som inte känner dig.
Köp medlemskap
Kursen du har framför dig kommer att handla om hur du professionaliserar ditt Instagram-konto och man kan ju förstås fundera över vad som egentligen ryms i ett sånt begrepp men de flesta som skapar ett konto på Instagram för första gången använder det som ett dagbokskonto med lite spridda bilder från ens liv, det kan vara selfies och middag med kompisarna och utflykt med familjen och hobbys och jobbrelaterade bilder och citat och träningspepp och allt vad det kan vara, alltså en blandad kompott där syftet är att ge en samlad bild av dig som person och din dagliga tillvaro, det påminner ju ganska mycket om Facebook i den aspekten, när du har ett dagbokskonto är det alltså storyn om ditt liv som är huvudfokus och det kan förstås vara lagom intressant för släkt och vänner och så, men kanske inte superspännande för folk som inte känner dig, om du inte heter Zlatan Ibrahimovic eller nåt sånt där då, så i det här begreppet "Instagramma som proffsen" ingår en ambition att skapa ett konto som är intressant för fler än dina närmast sörjande, jag kommer alltså inte prata om hur du börjar med Instagram eller särskilt mycket om hur knappar och spakar i själva appen fungerar och jag vill också understryka att kursen inte heller berör den unika kontotypen på Instagram som riktar sig mot företag. Man kan se på de här olika stadierna som som finns i Instagram som en resa med flera stationer om man vill, första stationen är dagboks-kontot som jag nämnde där du kanske har max några hundra följare, alltså vänner och bekanta och så, nästa station är när du har börjat jobba med medvetna strategier för att nå ut till fler och på sikt så kanske du kan räkna dina följare i tusental och längst bort här kommer en tredje station där alla superstora, gigantiska konton och influencers och sånt finns, och den här kursen kommer att uppehålla sig väldigt mycket kring det här steget, alltså vilka medvetna strategier är det jag menar här, hur skapar du innehåll på Instagram som är så attraktivt som möjligt, och hur når du konkret ut med dina bilder till människor du inte känner, det är såna saker den här kursen kommer att kretsa omkring. Så kursen är för dig som vill göra det här hoppet men du behöver absolut inte sikta på att bli nån stor influencer med hundratusentals följare eller så, utan det räcker med att du tycker att världen minsann förtjänar att ta del av dina alster i lite större utsträckning, vill du däremot bara posta bilder på barnen och sånt där så att farmor och farfar kan se, då behöver du ju inte professionalisera nånting, då är det ju den här första stationen som är rätt för dig och då behöver du inte den här kursen, men om du vill göra hoppet mellan station ett och två, då har du kommit helt rätt. Och för full transparens här då så befinner jag mig nånstans i början av station två kan man väl säga, jag har ett konto med rese-tema som inte har så där supermånga följare och jag slarvar rätt ofta med mina strategier, så jag lever inte alltid som jag lär här måste jag erkänna direkt, men det här kan också vara en fördel, för jättekonton har väldigt annorlunda spelregler eftersom deras följarskara redan är så stor och de har oftast vuxit sig stora i en annan tid när Instagram fungerade annorlunda, men jag befinner mig mitt i det här och har precis gjort de här experimenten och misstagen som ofta ingår i hoppet mellan station ett och två, så därför kan jag berätta om mina lärdomar och förhoppningsvis få dig att undvika några av de många misstag som jag har gjort. Mm, jag hoppas att du nu känner dig peppad att dra igång med kursen och jag ska börja med lite bakgrund som sätter in fenomenet Instagram i sitt sammanhang.

Så tycker våra medlemmar

Läs alla omdömen om Foto